PLAN WDRAŻANIA SYSTEMU „EDUKACJA PRZEZ RUCH” DOROTY DZIAMSKIEJ W ROKU SZKOLNYM 2023/2024

 

 

GŁÓWNE CELE :

1. ROZWIJANIE KOORDYNACJI WZROKOWO- RUCHOWO- SŁUCHOWEJ. 2. USPRAWNIANIE MAŁEJ MOTORYKI POPRZEZ KREŚLENIE WYBRANYCH ZNAKÓW GRAFOMOTORYCZNYCH ZGODNIE Z METODYKĄ SYSTEMU. 3. ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI ZGODNEGO WSPÓŁDZIAŁANIA W PARZE ORAZ W ZESPOLE. 4. KSZTAŁTOWANIE ODPORNOŚCI EMOCJONALNEJ, DOŚWIADCZANIE RADOŚCI. 5. NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI WYPOWIADANIA SIĘ W OPARCIU O WYKONANĄ KARTĘ PRACY. 6. ZDOBYWANIE DOŚWIADCZEŃ MATEMATYCZNYCH POPRZEZ MANIPULOWANIE PAPIEREM I SKŁADANIE PAPIERU WEDŁUG ZASAD ORIGAMI. ZAŁOŻONE EFEKTY W POSZCZEGÓLNYCH SFERACH: SFERA POZNAWCZA * ROZWÓJ KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH I KOMUNIKACYJNYCH: TWORZENIE WŁASNYCH OPOWIADAŃ NA PODSTAWIE ORGIAMI – BAJI, RYTMIZOWANIE TEKSTU, UCZENIE SIĘ TEKSTU W RUCHU. * POSŁUGIWANIE SIĘ OKREŚLENIAMI DOTYCZĄCYMI ILOŚCI, WIELKOŚCI, POŁOŻENIA, KSZTAŁTU PRZEDMIOTÓW, PRZEKSZTAŁCANIA FIGUR GEOMETRYCZNYCH. * DOŚWIADCZANIE RÓŻNYCH MOŻLIWOŚCI WYKORZYSTANIA PAPIERU SFERA SPOŁECZNA * DOŚWIADCZANIE WSPÓŁDZIAŁANIA W PARZE, ZESPOLE I GRUPIE.

* SZANOWANIE WYTWORÓW WSPÓLNEJ PRACY I PRACY INNYCH. * UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WSPÓLNĄ PRZESTRZENIĄ PODCZAS DZIAŁAŃ W MIKRO I MAKRO PRZESTRZENI. SFERA EMOCJONALNA * DOZNAWANIE RADOŚCI Z PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ INDYWIDUALNYCH I GRUPOWYCH. * PRZEŻYWANIE POZYTYWNYCH EMOCJI W KONTAKTACH Z INNYMI. * DOŚWIADCZANIE OPÓŹNIONEJ GRATYFIKACJI. SFERA FIZYCZNA * DZIAŁANIA DOSKONALĄCE WYCZUCIE WŁASNEGO CIAŁA, JEGO RUCHU W PRZESTRZENI, UZYSKANIE PŁYNNOŚCI RUCHU, * ĆWICZENIA MAŁEJ MOTORYKI WZMACNIAJĄCE MIĘŚNIE DŁONI I NADGARSTKA. * DOSKONALENIE KOORDYNACJI WZROKOWO – SŁUCHOWO – RUCHOWEJ.

 

MIESIĄC DZIAŁANIA

PAŹDZIERNIK – WPROWADZENIE RYTMICZNEJ KROPKI

– ORIGAMI PŁASKIE Z KOŁA

 

LISTOPAD – WYKREŚLANIE SPIRALI I OWALI

– KREŚLENIE ZNAKÓW LITEROPODOBNYCH

GRUDZIEŃ – SKŁADANIE WACHLARZA RÓWNOWAŻNEGO ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ

– ORIGAMI PŁASKIE Z KOŁA

 

 

STYCZEŃ – RYTMICZNE KREŚLENIE POZNANYCH ZNAKÓW

 

LUTY – RYTMICZNE KREŚLENIE OWALI -ORIGAMI PLASKIE Z KWADRATU

 

MARZEC – KREŚLENIE NIEPEŁNEJ WIĄZKI Z PUNKU

 

KWIECIEŃ – ODRYSOWYWANIE I WYCINANIE ŚLADÓW

 

MAJ – KREŚLENIE NIEPEŁNEJ WIĄZKI Z PUNKU

 

CZERWIEC – PRZEKSZTAŁCANIE LENIWEJ ÓSEMKI

 

EWALUACJA:

EWALUACJA ODBYWAĆ SIĘ BĘDZIE POPRZEZ OBSERWACJĘ STOSUNKÓW INTERPERSONALNYCH PODCZAS ZAJĘĆ, ANALIZĘ KART PRACY I ZAANGAŻOWANIE NA ZAJĘCIACH. PREZENTACJA WYTWORÓW DZIECI NA TABLICACH GRUP.

 

Szanowni Państwo,

w dniu 23 maja odbyła się bardzo ważna uroczystość dla społeczności Przedszkola nr 77 „Tęczowe Siódemki” we Wrocławiu. Po pięciu latach zaangażowania kadry pedagogicznej w implementację technik i metod systemu EPR do bieżącej, systematycznej pracy, placówka otrzymała certyfikat jakości. Wiodącą koncepcją pracy przedszkola jest system Edukacja przez ruch.

System EPR powstał dla dzieci i dzieciom jest dedykowany, został wpisany w naturalne mechanizmy ich rozwoju, jest metodą jego całościowego wsparcia, nie jest plastyka, techniką, muzyką, ale procesem szukania równowagi pomiędzy nauka, a sztuką, logiką, a wyobraźnia – mówi Dorota Dziamska.

Ukoronowaniem uczestnictwa przedszkola w ogólnopolskim projekcie Nasza Epopeja było otrzymywanie certyfikatu jakości nadanego dla Przedszkola nr 77 jako pierwszego na dolnym śląsku, a szóstego w Polsce. W tym dniu, towarzyszyła dzieciom sama autorka systemu Edukacja przez ruch Dorota Dziamskie, Radna Rady Miejskiej Wrocławia Ewa Wolak, Dyrektor Przedszkola nr 71 oraz przedstawiciel Muzeum Pana Tadeusza we Wrocławiu. Dodatkowo, goście podziwiali wystawę dzieł do fragmentów książki Adama Mickiewicza pt. „Pana Tadeusz”. Dzieci zatańczyły poloneza i zaśpiewały pieśń „Wiosna dwóch romantyków”.

Ogólnopolski projekt edukacyjny -Nasza Epopeja

 

About Author