REGULAMIN KAMPANII „ROWEROWY MAJ”

ZASADY OGÓLNE:

  1. Kampania „Rowerowy Maj” (zwana dalej „Kampanią”) ma charakter konkursu. Kampania adresowana jest do uczniów szkół podstawowych i dzieci przedszkolnych oraz pracowników szkół podstawowych/ przedszkoli z terenu Gminy Wrocław.

  2. Kampania organizowana jest przez Gminę Wrocław (zwaną dalej Organizatorem Lokalnym)

w partnerstwie z Miastem Gdańsk (zwanym dalej Organizatorem Głównym).

  1. Głównym celem Kampanii jest promowanie aktywności fizycznej i zrównoważonej mobilności, w tym

w szczególności komunikacji rowerowej.

  1. Uczestnikiem Kampanii może być każdy przedszkolak/uczeń i pracownik zgłoszonej do udziału placówki.

  2. Za aktywne podróże uznaje się przejazdy do szkoły lub przedszkola rowerem, hulajnogą, na rolkach, wrotkach, deskorolce, a także w przypadku dalszych odległości, podróże komunikacją miejską łączone z aktywnymi podróżami, pod warunkiem, że dana placówka nie funkcjonuje w trybie zdalnego nauczania, odbyte:

    • edycji kampanii 2024r.: od dnia 6 maja do dnia 29 maja 2024 roku w edycji kampanii 2024 (z wyłączeniem

maksymalnie trzech dni wolnych dla poszczególnej klasy/oddziału),

    • edycji kampanii 2025r.: od dnia 5 maja do dnia 30 maja 2025 roku w edycji kampanii 2025 (z wyłączeniem

maksymalnie pięciu dni wolnych dla poszczególnej klasy/oddziału)

    • w edycji kampanii 2026r.: od dnia 4 maja do dnia 29 maja 2026 roku w edycji kampanii 2026 (z wyłączeniem

maksymalnie pięciu dni wolnych dla poszczególnej klasy/oddziału).

  1. W przypadku dzieci w wieku przedszkolnym, za aktywny przejazd do placówki uznaje się przejazd dziecka w

foteliku rowerowym lub przyczepce rowerowej, prowadzonej przez rodzica lub opiekuna.

  1. W przypadku, gdy szkoła lub przedszkole funkcjonuje w trybie zdalnego nauczania, lub w przypadku uczestników dojeżdżających do szkoły autobusami szkolnymi, za aktywne podróże uznaje się przejazdy do dowolnego celu rowerem, hulajnogą, na rolkach, wrotkach, deskorolce, które trwają minimum 30 min, odbyte w poszczególnych dniach Kampanii;

    • w edycji 2024r.: od 6 maja do 29 maja 2024 roku (z wyłączeniem maksymalnie trzech dni wolnych dla poszczególnej klasy/oddziału),

    • w edycji 2025r.: od 5 maja do dnia 30 maja 2025 roku (z wyłączeniem maksymalnie pięciu dni wolnych dla poszczególnej klasy/oddziału)

    • edycji 2026r.: od 4 maja do dnia 29 maja 2026 roku (z wyłączeniem maksymalnie pięciu dni wolnych dla

poszczególnej klasy/oddziału).

  1. W przypadku uczestników z orzeczoną niepełnosprawnością, których stan zdrowia pozwala na udział w kampanii, koordynator szkolny może uznać codzienną aktywność fizyczną w ramach zajęć rehabilitacyjnych takiego uczestnika.

  2. Sytuacje losowe, takie jak wyjazd prywatny, choroba oraz inne sytuacje, które uniemożliwiają uczestnikowi aktywne dotarcie do placówki, nie stanowią podstawy do zaliczenia uczestnikowi aktywnej podróży w danym dniu.

  3. Rejestracja aktywnych podróży prowadzona jest każdego dnia Kampanii poprzez odnotowanie przejazdu przy nazwisku uczestnika w klasowym dzienniku rowerowym.

  4. Za każdy przejazd, za wyjątkiem sytuacji, kiedy placówka realizuje nauczanie zdalne, uczestnik otrzymuje dwie

naklejki: kwadratową do przyklejenia w książeczce rowerowej i okrągłą do przyklejenia na plakat klasowy.

  1. Kampania zakłada rywalizację w formie zabawy na trzech poziomach: indywidualnym, klasowym/grupowym oraz w grupie uczestniczących w Kampanii placówek (szkół podstawowych i przedszkoli). Najaktywniejsi

uczestnicy Kampanii w każdej kategorii zostają nagrodzeni. Nagrody dla szkół/przedszkoli dotyczą placówek, do których uczęszcza minimum 100 uczniów/przedszkolaków. W przypadku zajęcia jednego z pierwszych trzech miejsc przez placówkę niepubliczną w swojej kategorii, nagroda będzie nagrodą rzeczową i będzie ustalana indywidualnie między placówką a Organizatorem Lokalnym.

  1. Nagrody indywidualne są nagrodami wrażeniowymi. Stanowią indywidualne, darmowe wejściówki lub zniżki do zakupu wejściówek do wybranych wrocławskich instytucji, będących partnerami Kampanii. Zależą one od liczby naklejek w dzienniczku rowerowym uczestnika.

  2. Nagrody klasowe/grupowe są nagrodami wrażeniowymi. Stanowią grupowe darmowe wejściówki do wybranych wrocławskich instytucji, będących partnerami Kampanii. Wskazanie w systemie informatycznym Rowerowego Maja preferowanej nagrody grupowej nie gwarantuje jej przyznania. Liczba poszczególnych nagród grupowych jest ograniczona.

  3. Nagrody szkolne są nagrodami pieniężnymi dla szkół podstawowych zajmujących miejsca od I do III w dwóch kategoriach: „szkoły małe i średnie” (0-600 uczniów), „szkoły duże” (601-1500 uczniów) i odpowiednio wynoszą: za I miejsce – 5 000,00 zł, za II miejsce – 4 000,00 zł, za III miejsce – 3 000,00 zł. Nagrody przedszkolne są nagrodami pieniężnymi i odpowiednio wynoszą: za I miejsce – 7 000,00 zł, za II miejsce – 5 000,00 zł, za III miejsce – 3 000,00 zł.

Dodatkowo Organizator Lokalny zastrzega sobie prawo przyznania dodatkowych nagród pieniężnych dla zaangażowanych przedszkoli i szkół podstawowych.

Jeżeli różnica procentowa frekwencji aktywnych podróży pomiędzy placówkami zajmującymi jedno z trzech czołowych miejsc będzie mniejsza niż 2%, wówczas nagroda pieniężna dzielona będzie po równo między te miejsca, tzn. wyniesie – dla szkół podstawowych: za I i II miejsce – po 4 500 zł, II i III miejsce – po 3 500 zł, I, II i III miejsce – po 4 000 zł; dla przedszkoli: za I i II miejsce – po 6 000,00 zł, II i III miejsce – po 4 000,00 zł, I, II i III miejsce – po 5 000,00 zł.

  1. O wyniku placówki lub klasy/oddziału/grupy decyduje liczba aktywnych podróży w stosunku do liczby wszystkich uczniów/dzieci w danej placówce lub klasie/oddziale/grupie.

  2. Lista uczniów w systemie informatycznym kampanii musi być spójna z listą w dzienniku danej klasy/grupy. Należy ująć wszystkich uczniów/dzieci. Aktywne przystąpienie do udziału w kampanii przez danego ucznia/dziecko może nastąpić w dowolnym dniu trwania kampanii poprzez zgłoszenie aktywnego przejazdu.

  3. Zadeklarowana liczba i frekwencja uczestników Kampanii, podlega weryfikacji przez właściwego dla danej gminy Koordynatora Miejskiego, w dowolnym momencie w trakcie i po zakończeniu kampanii.

  4. Koordynator Miejski zastrzega sobie prawo do zdyskwalifikowania placówki w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości podczas weryfikacji frekwencji poszczególnych klas/grup przedszkolnych w czasie trwania i po zakończeniu kampanii. Dyskwalifikacja wiąże się z nieprzyznaniem nagród pieniężnych placówkom, które zajęły miejsca od I do III w swoich kategoriach oraz u których stwierdzono uchybienia w przebiegu kampanii.

  5. Koordynator szkolny może uzupełniać dzienniki aktywności zgodnie z zasadą trzech dni kalendarzowych wstecz. W przypadku nie zaznaczenia aktywnego przejazdu w systemie w piątek, nauczyciel może to zrobić najpóźniej w poniedziałek do godziny 23:59

  6. Zasada trzech dni kalendarzowych wstecz, nie ma zastosowania w ostatnim dniu kampanii, w którym system blokuje możliwość zaznaczania aktywności o godzinie 23:59.

  7. W przypadku wycofania się placówki z kampanii w trakcie jej trwania, szkoła lub przedszkole mają obowiązek zwrotu otrzymanych materiałów graficznych na adres: Biuro Zrównoważonej Mobilności, ul. G. Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, w terminie 5 dni od mailowego potwierdzenia rezygnacji, które należy przesłać na adres: rowerowymaj@gdansk.gda.pl

  8. Kampania prowadzona jest z użyciem dedykowanego programu (systemu) informatycznego, w tym strony https://rowerowymaj.eu, na której zamieszczone są wyniki, rankingi oraz informacje dotyczące Kampanii.

  9. Za końcowe wyniki uznaje się wyniki przedstawione na stronie https://rowerowymaj.eu :

– w edycji 2024 r.: z dnia 03.06.2024 r.,

– w edycji 2025 r.: z dnia 02.06.2025 r.

– w edycji 2026 r.: z dnia 01.06.2026 r.,

godz. 08:00 lub w terminie późniejszym wskazanym przez organizatorów z wyprzedzeniem min. 7 dni.

  1. Wszystkie informacje na temat przebiegu Kampanii w Gminie Wrocław będą umieszczane na dedykowanej podstronie: https://rowerowymaj.eu.

ZASADY WSPÓŁPRACY PLACÓWEK Z ORGANIZATOREM LOKALNYM:

  1. Organizator lokalny zobowiązany jest do przeprowadzenia Kampanii na terenie swojego miasta/gminy,

a w szczególności:

  1. wyznaczenia koordynatora lokalnego Kampanii do współpracy z placówkami oraz z koordynatorem krajowym;

  2. przeprowadzenia rekrutacji placówek poprzez przesłanie formularza zgłoszeniowego do dyrekcji zaproszonych placówek:

w edycji 2024 r.: do dnia 15.03.2024 r.,

w edycji 2025 r.: do dnia 14.03.2025 r.,

w edycji 2026 r.: do dnia 13.03.2026 r.;

  1. przeszkolenia koordynatorów placówek w zakresie prawidłowego przeprowadzenia Kampanii oraz przekazania im uprawnień do obsługi programu (systemu) Rowerowy Maj:

w edycji 2024 r.: do dnia 29.03.2024 r.,

w edycji 2025 r.: do dnia 31.03.2025 r.

w edycji 2026 r.: do dnia 31.03.2026 r.;

  1. przekazania zgłoszonym do udziału placówkom kompletu materiałów dydaktyczno-promocyjnych niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia Kampanii w trybie stacjonarnym, tj. plakaty szkolne, klasowe, naklejki, książeczki rowerowe dla uczestników Kampanii:

w edycji 2024 r.: do dnia 30.04.2024 r.,

w edycji 2025 r.: do dnia 30.04.2025 r.,

w edycji 2026 r.: do dnia 30.04.2026 r.,

za wyjątkiem sytuacji, kiedy w całym okresie kwiecień – maj przewidywane jest nauczanie zdalne;

  1. dostarczenia nagród do placówek:

w edycji 2024 r.: do dnia 21.06.2024 r.,

w edycji 2025 r.: do dnia 20.06.2025 r.,

w edycji 2026 r.: do dnia 19.06.2026 r.,

za wyjątkiem sytuacji, kiedy realizowane jest nauczanie zdalne.

  1. Dyrektor placówki jest zobowiązany do współpracy z lokalnym Organizatorem Kampanii w zakresie:

  1. zgłoszenia placówki wraz z wyznaczeniem koordynatora szkolnego/przedszkolnego oraz w razie konieczności maksymalnie dwóch koordynatorów pomocniczych – poprzez formularz zgłoszeniowy przesłany przez Organizatora do dnia zakończenia rekrutacji, wraz z podaniem pełnej liczby oddziałów, dzieci/uczniów oraz pracowników placówki oraz zapoznanie koordynatora z zapisami klauzuli informacyjnej, stanowiącej Załącznik nr 4;

  2. poinformowania wszystkich potencjalnych uczestników Kampanii lub ich rodziców/prawnych opiekunów o celu Kampanii1, jakim jest promocja aktywności fizycznej, a w szczególności komunikacji rowerowej (zebrania zgód na udział w Kampanii o charakterze konkursu2) oraz o zapisach zawartych w Klauzuli informacyjnej, przygotowanej przez dyrektora placówki.

  1. Szkolny/przedszkolny koordynator Kampanii zobowiązany jest do współpracy z lokalnym Organizatorem

Kampanii oraz do nadzorowania niżej wymienionych działań:

  1. zgłoszenia w programie (systemie) informatycznym liczebności oddziałów swojej placówki;

  2. uzupełnienia list osobowych dzienników klasowych – wpisania inicjałów uczestników (na podstawie

zebranych zgód na udział nieletnich w kampanii):

w edycji 2024 r.: do dnia 30.04.2024r.,

w edycji 2025 r.: do dnia 30.04.2025 r.,

w edycji 2026 r.: do dnia 30.04.2026 r.;

  1. zgłoszenia maksymalnie pięciu dodatkowych dni wolnych przysługujących każdej klasie/grupie

w programie (systemie) informatycznym:

w edycji 2024 r.: do dnia 30.04.2024 r.,

w edycji 2025 r.: do dnia 30.04.2025 r.,

w edycji 2026 r.: do dnia 30.04.2026 r.:

1 Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. e RODO,

2 Zgody mogą być zbierane na załączonym wzorze formularzy indywidualnych lub grupowych. Honorowane będą również zgody

rodziców/opiekunów prawnych udzielane na początku roku szkolnego dla wszystkich konkursów i akcji organizowanych przez daną placówkę.

  1. przekazania książeczek rowerowych uczestnikom Kampanii, gdy placówka funkcjonuje w trybie stacjonarnym, oraz udostępnienia dzienników rowerowych wychowawcom klas/oddziałów zgłoszonych do Kampanii:

w edycji 2024 r.: do dnia 30.04.2024 r.,

w edycji 2025 r.: do dnia 30.04.2025 r.,

w edycji 2026 r.: do dnia 30.04.2026 r.;

  1. zawieszenia przy wejściu do placówki szkolnego plakatu Kampanii oraz w holu szkolnym/przedszkolnym plakatów klasowych na wysokości umożliwiającej uczestnikom Kampanii swobodne przyklejanie naklejek, gdy placówka funkcjonuje w trybie stacjonarnym:

w edycji 2024 r.: do dnia 6.05.2024r.,

w edycji 2025 r.: do dnia 5.05.2025 r.,

w edycji 2026 r.: do dnia 4.05.2026 r.;

  1. umieszczenia na szkolnej/przedszkolnej stronie internetowej przesłanych przez Organizatora lokalnego informacji dot. Kampanii;

  2. koordynowania regularnego uzupełniania rowerowych dzienników klasowych przez cały okres trwania

Kampanii;

  1. zorganizowania apelu lub innej formy uroczystego rozdania nagród dostarczonych przez Organizatora lokalnego, gdy placówka funkcjonuje w trybie stacjonarnym oraz obowiązujące przepisy prawne i zalecenia Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego na to pozwalają.

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administratorem danych w zakresie określonym w punkcie 32. jest Organizator główny: Gmina Miasta Gdańsk Urząd Miejski w Gdańsku, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-560 Gdańsk.

  2. Administratorem danych koordynatorów szkolnych/przedszkolnych i przedstawicieli partnerów lub sponsorów jest Prezydent Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław.

  3. Administratorem danych, tj. danych osobowych uczestników kampanii, jest placówka oświatowa, do której uczestnik uczęszcza, w której przystąpił do kampanii na podstawie zgód na udział w Kampanii o charakterze konkursu.

  4. Inspektorem Ochrony Danych Gminy Wrocław Urzędu Miejskiego Wrocławia jest Sebastian Sobecki. Inspektor to Osoba, z którą można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych w następujący sposób:

    • listownie na adres: Aleja Kromera 44, 51-163 Wrocław,

    • przez e-mail: iod@um.wroc.pl,

– telefonicznie: +48 71 777 77 24.

  1. W zakresie odpowiedzialności Organizatora lokalnego leży zapewnienie: poprawności danych osobowych wprowadzonych przez Organizatora lokalnego do Systemu przeznaczonego do obsługi Kampanii; dostępu do danych osobowych tylko osobom uprawnionym.

  2. Organizator główny jest współadministratorem, który zapewnia funkcjonowanie Systemu do obsługi Kampanii oraz odpowiada za techniczne aspekty przetwarzania danych osobowych za pomocą tego programu, w tym ich zabezpieczeniu przed dostępem osób nieuprawnionych, utrata, brakiem dostępności.

  3. Organizator główny i lokalny przetwarzają dane osobowe koordynatorów i przedstawicieli partnerów lub sponsorów Kampanii w celu promowania aktywności fizycznej, zrównoważonej mobilności, w tym w szczególności komunikacji rowerowej w ramach kampanii Rowerowy Maj o charakterze konkursu.

  4. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. e RODO. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych skutkuje brakiem możliwości uczestnictwa w Kampanii o charakterze konkursu.

  5. Dane mogą być dostępne podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Dodatkowo dane mogą być dostępne dla usługodawców wykonujących zadania na zlecenie Administratora w ramach świadczenia usług serwisu, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych.

  6. Przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych: prawo dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia danych, usunięcia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Organizator główny i lokalny oświadczają, że spełniają wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)i dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z tymi przepisami.

Rowerowy Maj_broszura dla rodzica(PDF 388KB)

About Author